15 de febrer 2023

Karkamal!!!

El dissabte 11 de febrer es va celebrar el Karkamal al poble i l’AFA de l’escola va organitzar una comparsa perquè totes les famílies de l’escola hi poguessin participar.


Aquest any i després de 3 anys sense celebrar el Karkamal des de l'escola, podem dir que ha estat tot un èxit ja que a la comparsa érem 115 persones!!

 

Tenint present que a l’escola aquest curs s’està treballant LA VOLTA AL MÓN EN 80 DIES, es va creure oportú que la temàtica de la disfressa fos la de Willy Fog viatjant en globus.


Una setmana abans del Karkamal es va entregar tot el material que feia falta per a realitzar la disfressa a totes les famílies que estiguessin apuntades. Aquell mateix dia, també es va organitzar un taller perquè les persones que volessin, poguessin confeccionar la disfressa. Això va permetre que moltes famílies que no es coneixien o no havien pogut coincidir en altres moments, es coneguessin, s’ajudessin i treballessin junts fent comunitat.


El dia del Karkamal l’AFA també va ser l’encarregada d’organitzar la botifarrada per a tots els participants al Karmamal, es van vendre 300 entrepans de botifarra i formatge.


També hem de destacar que aquest any varem guanyar el premi a la disfressa més  agosarada. 


Estem molt contents amb tota la participació i el resultat que hem tingut. 


Moltes gràcies a totes les persones que ho heu fet possible i fins el proper any!


Visca el KARKAMAL!!!







Projecte pati: Iniciem la fase 3!! Analitzem criteris

A principis del mes de febrer vàrem començar amb la fase 3 del projecte de pati.

En aquesta fase es generen els criteris d’anàlisi de tota la informació que s’ha recollit anteriorment, es fa un buidatge de totes les dades obtingudes i s’analitzen les diverses dinàmiques que s’han portat a terme.

Amb l’anàlisi dels criteris es busca adequar les zones del pati als tipus d’activitats que hi faran les persones que l’utilitzin, la millora de l’accessibilitat, les necessitats bàsiques i la relació amb l’entorn. També es tenen en compte trencar amb els estereotips de joc i afavorir la convivència.

Les propostes de pati han de basar-se en els criteris de: diversitat, flexibilitat, interrelació, confort i representativitat.

Finalment, tots aquests criteris es traslladen a sobre d’un mapa del pati, de manera que es poden veure sobre el terreny per tal de passar a la següent fase, la proposta de millores.




                   



01 de febrer 2023

La Marató de TV3: Moltes gràcies!!

 La Marató de TV3 ens ha fet arribar el diploma com a entitat col.laboradora de la Marató de TV3 dedicada a les malalties cardiovasculars celebrada el passat 18 de desembre de 2022.

L'import recaptat als tallers organtizats per l'AFA ha estat de 189,72€.

Moltes gràcies per la vostra participació i col.laboració!!





Projecte pati: Escoltem l’alumnat - Mapes vivencials

Avui hem realitzat un taller amb els alumnes de 1r i 2n per conèixer quina percepció espacial del pati tenen els i les alumnes.

L’objectiu d’aquests tallers i activitats era que l’alumnat representi com és espaialment el seu pati i quines activitats hi tenen lloc. També ens permet conèixer què destaquen els nens i les nenes a l’hora d’explicar gràficament com és el seu pati d’esbarjo.

 

 


30 de gener 2023

Projecte pati: Observem l’alumnat - Mapa de recorreguts

Des del mes de desembre i durant tot aquest mes de gener hem estat realitzant els mapes de recorreguts dels alumnes de l’escola. L’objectiu d’aquestes observacions és dibuixar els recorreguts que realitzen les nenes i nens durant l’esbarjo, per analitzar-los en relació al gènere i a les característiques espacials. D’aquesta manera obtenim un document amb la superposició de tots els recorreguts per identificar les àrees d’ocupació de l’alumnat i reconèixer l’impacte dels diferents elements en la delimitació de recorreguts. Els paràmetres escollits ens permeten analitzar i dissenyar els espais des d’un punt de vista qualitatiu amb l’objectiu de crear espais més inclusius i sostenibles.







25 de gener 2023

Projecte pati: Escoltem l’alumnat - Qüestionari

 Aquesta setmana els i les alumnes de l’escola són les protagonistes del procés.

Durant aquests dies ens centrarem en conèixer les seves experiències i desitjos envers al pati.  A través del qüestionari que han rebut  tots els alumnes, des de EI5 a 6è, coneixarem les percepcions de l’alumnat sobre l’espai d’esbarjo, les seves vivències quotidianes, els conflictes que hi poden haver, la presa de consciència sobre les desigualtats,... 

Si els vostres fills encara no han pogut omplir el qüestionari, encara hi són a temps! A través de l’enllaç https://forms.gle/uY55n6xgjY1QFiMfA   o escanejant aquest codi QR.






Moltes gràcies per la vostra col.laboració!

01 de desembre 2022

Projecte pati: Iniciem la fase 2!!! Analitzem el pati



Després de finalitzar la fase 1 del projecte, engeguem la fase 2, Analitzem el pati. Aquesta fase durarà fins a principis de febrer i es duran a terme una sèrie d’activitats per a fer una diagnosi participativa del pati.

En aquesta fase, podem dir que hi ha 3 sub-fases:

2.1) PREPAREM LA MIRADA: Es realitzarà un qüestionari a tot el professorat, monitors de menjador i personal PAS de l’escola i s’explicarà als mestres com ajudar als alumnes a col·laborar en el projecte.

2.2) OBSERVEM EL PATI: S’analitzarà el pati, es farà un mapa de recorreguts, s’observaran les característiques del pati i farem l’exploració de l'entorn.

2.3) ESCOLTEM L'ALUMNAT. Se’ls farà partícips del projecte a través d’un

qüestionari i a través d’un mapa que hauran d’omplir quan tornin de la seva estona de pati. 


Amb aquesta recollida de dades podrem extreure i analitzar la informació amb els objectius de:                                                                               

-Conèixer quina percepció́ espacial tenen els nens i les nenes del pati

-Conèixer quina és la configuració́, la distribució́ i els usos assignats del pati

-Si existeix segregació́ i dominació́ de gènere als espais                

-Identificar les àrees d’ocupació́ de l’espai 

-Crear mapes de recorreguts                                                                           

-Fer una exploració́ de l’entorn de l’escola