Aquí podreu trobar la informació de les activitats extraescolars adreçades als vostres fills/es que organitza l’AFA per aquest nou curs escolar 2025/2026. També us podeu descarregar la informació en aquest enllaç.
Totes les activitats han estat escollides amb l’objectiu de reforçar-los els coneixements, les capacitats i habilitats, en hores no lectives, d’una manera lúdica i divertida. La possibilitat de socialitzar-se permet el creixement personal i la relació amb els altres, al mateix temps que es va descobrint i potenciant nous interessos i motivacions.
Les activitats es realitzaran des del dia 29 de setembre de 2024 fins el dia 29 de maig de 2026.
Totes les activitats són impartides per empreses especialitzades i compten amb monitors/es i professors titulats.
Totes les activitats tenen un nombre mínim i màxim de places, cada empresa decidirà els alumnes mínims / màxims per activitat. En el cas que l’activitat no arribi al nombre mínim d’alumnes, aquesta no es podrà realitzar. En el cas que hi hagi més demanda que places disponibles, les places s’adjudicaran per ordre d’inscripció. L’alumnat que hagi fet l’activitat durant el curs anterior tindrà prioritat de plaça, la resta de places disponibles es donaran per ordre d’inscripció. Els i les alumnes sense plaça restaran en llista d’espera i se’ls avisarà tan bon punt es produeixi una baixa.
Si esteu interessats en que l’AFA ofereixi alguna activitat extraescolar i/o teniu alguna empresa, entitat o persona de contacte que la pugui realitzar, agrairíem ens ho poguéssiu comunicar. A vegades no podem oferir l’activitat perquè no coneixem qui ens ho pot fer.
Podeu contactar amb la comissió d’extraescolars de l’AFA, a través del correu electrònic: extraescolars.santmarc@gmail.com.

***Els horaris/grups que surten en aquesta taula són provisionals, es donaran els definitius quan s’hagin confirmat tots els infants inscrits i s’hagin pogut crear els grups.
A continuació, podreu trobar la informació de cada una de les activitats que es realitzen.
ÀNGLES:
A Anglès a Mida busquem l'autenticitat i l'equilibri perfecte entre aprenentatge i diversió. Treballem les 4 parts fonamentals per aprendre anglès: Speaking, Writing, Reading i Listening.
De manera resumida i efectiva, adaptem el nostre mètode a l'estil i ritme de cada nen per a que aprenguin de manera més eficient, fent servir durant la classe material de caràcter vivencial, sinestèsic, visual i auditiu per submergir-los i així aconseguir que l'Anglès l'aprenguin com una llengua pròpiament materna.
Cada grup consisteix de màxim 6 alumnes, cosa que garanteix que cada alumne pugui assolir perfectament el temari anual.
ROBÒTICA I PROGRAMACIÓ
La robòtica l’imparteix l’empresa RoboTIC. Tots els alumnes treballen en grups de 2 o 3, i cada grup disposa del seu propi robot LEGO. A través de projectes, construeixen robots, màquines simples i mecanismes diversos (engranatges, rodes, eixos, etc.), que després programen per generar moviments i resoldre reptes. Es fomenta la creativitat, la resolució de problemes i el treball en equip.
-Robòtica 1 (1r a 3r): Els alumnes construeixen petits robots amb peces LEGO i els programen amb Scratch Junior. També utilitzen la placa Makey Makey per introduir conceptes bàsics de programació i interacció amb màquines. -Robòtica 2 (4t a 6è): Els alumnes dissenyen i construeixen robots amb LEGO i treballen una programació més avançada. Utilitzen plaques com la Makey Makey i la Micro:bit. També s’introdueixen en la creació i programació de videojocs.
Al final de curs, tots els alumnes tenen l’oportunitat de participar al ROBOTICA’T, una jornada lúdica i educativa on posen a prova els seus coneixements en reptes de robòtica i programació. Els participants construeixen, programen i presenten les seves creacions davant d’un jurat. L’objectiu és despertar l’interès per la ciència i la tecnologia, fomentar el treball en equip i desenvolupar habilitats per resoldre reptes reals.
EXPRESSIÓ ARTÍSTICA
L’activitat d'expressió artística és un espai on la pintura, la música, la dansa, expressió corporal, els contes, el joc dramàtic ens acompanyen a expressar la singularitat de cada nen. Treballant en grup, en un ambient lúdic, cada nen podrà trobar la seva mirada singular. L'expressió artística és una forma de comunicar-nos amb nosaltres mateixos i amb l'entorn, ens porta a elaborar emocions, pensaments, sensacions d'una forma divertida.
L’activitat es basa en la vessant pedagògica de l'artteràpia. L'artteràpia és l'ús de les arts i les seves funcions (cognitives, comunicatives, catartiques, lúdiques, expressives i estètiques) al servei de la salut i el desenvolupament humà. L'artteràpia, uneix pedagogia, filosofia, pedagogia, ciències socials i de la salut i les diferents disciplines artístiques al servei del desenvolupament saludable de les persones.
En la seva vessant pedagògica, l'artteràpia té la capacitat d'unir pensament i emoció, fomenta la creativitat, autonomia i motivació per l'aprenentatge. Ens basem en que els nens feliços aprenen més i millor i en la importància de desenvolupar un pensament propi i la suficient seguretat amb ells mateixos per poder expressar els seus sentiments i punts de vista, entenent que són únics. També fomentem molt l'aprenentatge a través de l'escolta, el respecte i la curiositat pel que els poden aportar els companys des de la seva experiència.
Objectius de l'activitat:
- Estimular la creativitat i els recursos expressius dels nens i nenes 
- Fomentar el sentit de pertinença dins un grup des de la seva singularitat, i per tant estimulem la seva confiança, capacitat empàtica, escolta i respecte. 
- Busquem potenciar les habilitats i potencialitats pròpies de cada nen a més de flexibilitzar-los per poder obrir noves potencialitats, sempre respectant el ritme natural del seu aprenentatge. 
- Que els nens puguin expressar lliurement a través dels diferents recursos artístics, ampliar les seves capacitats perceptives i expressives 
Com es treballa:
Les activitats sempre es plantegen segons les necessitats que es van donant en el grup; així anem jugant des de la pintura, el teatre, la dansa, la poesia, la narrativa, landart, etc, i s’acaba aprofundint més en aquelles activitats que el grup necessiti.
El respecte i el no judici són essencials en la nostra forma de treballar. Entenem que el judici limita la pròpia expressió i la creativitat. Fomentant la ressonància, és a dir, veure el que m'interessa del que he aconseguit, el que he expressat i ressonar i valorar també el treball que cada nen ha fet. Mirar-ho amb curiositat buscant el que puc aprendre del que aporta l'altre nen, obre la creativitat i l'escolta, ajuda a la cohesió grupal i que tots ens puguem sentir part del grup, sentint que podem aportar i el que fem suma als altres.
La diversió i la tendresa, la mirada amorosa i comprensiva cap als nens és essencial en la forma d'acompanyar-los en el seu desenvolupament psicoemocional
Sempre iniciem l'activitat escoltant-nos, convidant a que puguin expressar com estan i què necessiten, realitzem una activitat creativa i tanquem l'activitat en cercle, on cada nen ens mostra el que han fet.
ORDINOGRAFIA:
Les noves tecnologies estan a l’abast de tots els nens i nenes formant part del dia a dia de totes les famílies.
L’ordinografia és una activitat en la qual s’aprèn els moviments correctes dels dits de les mans al teclat de l’ordinador per assolir la màxima velocitat a l’hora de teclejar.
Distingim dos nivells; depenent de la coordinació inicial de l’alumne; normalment és necessari un o dos anys per assolir un nivell.
Al Nivell Inicial d’ordinografia comencem treballant la repetició i la coordinació dels moviments de les mans per assolir la capacitat de treballar amb l’ordinador sense mirar el teclat.
Al Nivell Avançat introduïm un nou factor, que és la velocitat (mesurada en pulsacions per minut) en el tecleig. Això ho treballem a partir d’exercicis de velocitat, controlant el temps que tarden a fer-los. Els alumnes fan ús de taules i gràfiques on poden apuntar-se i controlar-se els seus propis resultats i evolucions durant el curs.
➢ El primer any: Ens familiaritzem amb el teclat, aprenem el funcionament de les tecles i la posició dels dits. ➢ El segon any: Millorem la velocitat i comencem a deixar de mirar el teclat. ➢ El tercer any: Millorem la velocitat, disminuïm errors i ja no mirarem el teclat.
El curs d'ordinografia és composa per 11 lliçons. El temps estimat que tarden a fer cada lliçó és de 3 sessions, tot i així, com que els alumnes treballen amb el seu ordinador de forma individual provoca que puguin anar al seu propi ritme ajustant-se a les seves necessitats i nivells. que estan ordenades per trimestres de la següent manera:
PSICOSPORT
Activitat pensada per fomentar l'esport des d'edats ben petites per a tenir una vida activa i saludable, per això creiem que s'ha de conèixer gran varietat de possibilitats esportives, que alhora afavoriran a un bon desenvolupament de les habilitats motrius
Els principals objectius són:
- Participar en la formació integral dels infants treballant les habilitats motrius bàsiques. 
- Fomentar el treball en equip i el respecte entre companys. 
- Conèixer diferents modalitats esportives i les normes bàsiques 
PSICOSPORT: Adreçat a nens/es de 3 a 5 anys
Jocs cooperatius, jocs esportius, jocs tradicionals, danses
Objectius: Formar-se la imatge corporal i la pròpia identitat, construir esquemes d’acció i de pensament, adquirir competències amb el cos, explorar l’espai i els objectes, orientar-se en l’espai, sentir-se més segur/a i més satisfet/a a partir de les habilitats motrius conquerides.
Cos imatge i percepció: postura, equilibri, lateralitat
Habilitats Motrius Bàsiques: Caminar, córrer, saltar, rodar, reptar, gatejar i trepar, control d’objectes.
TRAIL
COSTURA CREATIVA
En aquesta activitat es tracta d'aprendre a cosir, tot divertint-se i creant tot tipus de peluixos, clauers, titelles,... ja de bon començament amb les primeres puntades comencen a crear i això els motiva molt, de seguida van veient un resultat, i a mida que va avançant el curs van realitzant coses més complicades.
Qué fem al dia a dia d'una classe? A principi de curs jo els hi dono molt preparat perquè ells vagin aprenent a enfilar l'agulla, fer el nus, les primeres puntades i més endavant m'agrada ja que ells triïn el que volen fer, preparen el patró, el retallen, ho marquen a la roba i ho preparen per començar a cosir.
Aprofitem les dates assenyalades per fer les diferents creacions per Nadal guarniments per l'arbre, ninots de neu a partir d'un mitjó,.. per Sant Jordi fem roses amb tela, punts de llibres,..
Algun dia també es realitzarà estampació tèxtil.
OBJECTIUS
Fomentar la creativitat i la imaginació.
Desenvolupar la motricitat fina.
Conèixer els materials i com treballar amb ells.
Aprendre una mica el llenguatge bàsic, les diferents puntades,..
Enfortir l'autoestima, que aprenguin a valorar les coses que poden arribar a fer ells mateixos.
MATERIAL
Per realitzar aquesta activitat normalment els nens porten un costurer o una caixeta per portar les seves coses. El material bàsic que necessiten és: fil de cosir d'algun color, agulles de cap, agulles de cosir i unes petites tisores.
El tema del material més genèric com les teles, feltre, floca per fer els peluixos, ullets,.. es subministrarà per part de l’empresa organitzadora
Durant les sessions, els nens aprendran les regles bàsiques dels escacs, com es mouen les peces, què significa fer escac o escac mat, i algunes estratègies senzilles per començar a pensar com a veritables escaquistes. Però sobretot, ho farem de manera molt dinàmica, amb jocs, reptes i activitats adaptades a la seva edat. 
Cada classe combinarà una mica de teoria amb molta pràctica: des de petits exercicis fins a partides amb els seus companys. No busquem competir, sinó que s'ho passin bé, millorin la concentració, la memòria, i aprenguin a pensar abans d'actuar, respectant sempre l'altre jugador.
- Jocs i dinàmiques per desenvolupar la imaginació i la creativitat.
- Exercicis d'expressió corporal i vocal.
- Creació de personatges i històries
- Creació de petites escenes i diàlegs.
- Improvisació i joc de rol.
- Muntatge d'una obra de teatre
- Treball en equip i desenvolupament personal
- Foment del respecte i la col·laboració entre els participants.
- Desenvolupament de la confiança en un mateix i la capacitat de parlar en públic.
- Aprendre a gestionar les emocions a través de la interpretació.
- Aprenentatge a través del joc i l'experimentació.
- Treball en grup i individual.
- Ús de materials diversos: disfresses, objectes, música, etc.
- S'utilitzaran varies eines que ajuden a la desinhibició dels alumnes, com per exemple, la música, el joc, i les disfresses.
NATACIÓ:
Curset de natació organitzat pels pares de cada curs interessat, l’AFA únicament fa d’enllaç entre els pares i la piscina perquè les famílies es puguin beneficiar d’un preu més econòmic pel fet de ser socis de l’AFA.
Els pares de cada curs organitzat seran els responsables de portar i recollir els nens a la piscina el dia i hora previst i acordat.
S’haurà de triar un responsable dels pares del grup perquè pugui fer d’enllaç entre els pares i l’AFA. Tot i que es crearà un grup de whattsapp per poder fer les comunicacions que facin referència al curset a tot el grup, és necessari que inicialment un pare/mare es faci responsable del grup perquè hi hagi un únic interlocutor amb l’AFA.
En el cas que algun alumne no pugui realitzar una sessió, els diners no es tornaran, només serà en el cas que tot el grup no pugui realitzar el curset que es buscarà una alternativa per tal de recuperar la classe que no s’ha pogut fer.
MATERIAL
Per realitzar aquesta activitat els nens hauran de portar banyador, gorro, xancletes, tovallola o barnús i ulleres (si el nen les vol). La resta de material el facilitarà l’ETB segons convingui.
GESTIÓ EMOCIONAL:
Centre referent: L’Estímul
Professional referent: Marina Masramon, Psicòloga Clínica Infanto-juvenil. 
Col·legiada número
32779.
Perfil d’infants: No detectem cap perfil en concret, ja que volem recalcar la importància de que tots els infants puguin gaudir d’aquest taller. Volem que l’expressió emocional tingui el reconeixement que mereix i es pugui fer una atenció i educació precoç perquè tots els nens puguin tenir una base de bona salut mental i podem fer prevenció de trastorns mentals com l’ansietat i la depressió. És molt important l’atenció, validació i comprensió individual de les emocions de tots els infants per un bon desenvolupament psicològic.
OBJECTIU GENERAL:
Promoure el desenvolupament de competències emocionals en els alumnes de primària per a millorar el seu benestar emocional, social i acadèmic.
OBJECTIUS ESPECÍFICS:
- Identificar i expressar emocions de manera adequada.
- Desenvolupar l'empatia i la capacitat de reconèixer les emocions dels altres.
- Gestionar emocions negatives com la frustració, la ràbia i l'ansietat.
- Fomentar habilitats de resolució de conflictes i comunicació assertiva.
- Promoure el pensament positiu i l'autoestima.
METODOLOGIA:
PROGRAMA I CONTINGUTS:
 Octubre:
Introducció a les Emocions
- Setmana 1: Presentació del curs, establiment de normes i creació d'un ambientsegur.
- Setmana 2: Identificació de les emocions bàsiques (alegria, tristesa, ràbia, por).
- Setmana 3: Expressió d'emocions a través del dibuix i el teatre.
- Setmana 4: Diari emocional: aprendre a reflectir les emocions per escrit.
Novembre - Desembre: Empatia i Emocions dels Altres
- Setmana 5-6: Què és l’empatia? Activitats per desenvolupar l'empatia.
- Setmana 7-8: Joc de rol: Posar-se en el lloc de l'altre.
- Setmana 9-10: Contes i històries per entendre les emocions dels altres.
- Setmana 11-12: Tècniques de comunicació no verbal.
Gener - Febrer: Gestió d'Emocions Negatives
- Setmana 13-14: Identificació de situacions que provoquen emocions negatives.
- Setmana 15-16: Estratègies per gestionar la frustració i la ràbia.
- Setmana 17-18: Tècniques de relaxació i respiració.
- Setmana 19-20: Mindfulness per a nens.
Març - Abril: Resolució de Conflictes
- Setmana 21-22: Identificació de conflictes comuns en l'àmbit escolar.
- Setmana 23-24: Tècniques de resolució de conflictes.
- Setmana 25-26: Comunicació assertiva: expressar necessitats i sentiments de manera respectuosa.
- Setmana 27-28: Jocs cooperatius per fomentar el treball en equip.
Maig : Pensament Positiu i Autoestima
- Setmana 29: Activitats per fomentar l’autoestima i l’autoacceptació.
- Setmana 30: Pensament positiu i afirmacions positives.
- Setmana 31: Creació d’un llibre de records positius del curs.
- Setmana 32: Reflexió i tancament del curs: Què hem après?
AVALUACIÓ:
- Observació contínua: Seguiment del progrés individual i de grup.
- Diari emocional: Revisió periòdica dels diaris emocionals dels alumnes.
- Autoavaluació: Sessions de reflexió personal a final de cada trimestre.
- Feedback dels pares i mestres: Reunions trimestrals per comentar el progrés dels alumnes.
RECURSOS:
- Materials de dibuix i manualitats.
- Llibres i contes sobre emocions.
- Jocs de rol i escenificacions.
- Material audiovisual.
- Fitxes i quaderns per al diari emocional.
PER AQUELLES FAMILIES QUE ENS HEU DEMANAT:
- PATINAGE: Us podeu posar en contacte amb clubpaticalldetenes@gmail.com
- VOLEIBOL: Us podeu posar en contacte amb cvcalldetenes@gmail.com - 609.601.997 (Júlia)
KARATE: Per alumnes de primària, de P1 a P6 (1r a 6è). Més informació Fesfit, Milo 606128745













 
 
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada