Aquí podreu trobar la informació de les activitats extraescolars adreçades als vostres fills/es que organitza l’AFA per aquest nou curs escolar 2024/2025.
Totes les activitats han estat escollides amb l’objectiu de reforçar-los els coneixements, les capacitats i habilitats, en hores no lectives, d’una manera lúdica i divertida. La possibilitat de socialitzar-se permet el creixement personal i la relació amb els altres, al mateix temps que es va descobrint i potenciant nous interessos i motivacions.
Les activitats es realitzaran des del dia 30 de setembre de 2024 fins el dia 31 de maig de 2025.
Totes les activitats són impartides per empreses especialitzades i compten amb monitors/es i professors titulats.
Totes les activitats tenen un nombre mínim i màxim de places, cada empresa decidirà els alumnes mínims / màxims per activitat. En el cas que l’activitat no arribi al nombre mínim d’alumnes, aquesta no es podrà realitzar. En el cas que hi hagi més demanda que places disponibles, les places s’adjudicaran per ordre d’inscripció. L’alumnat que hagi fet l’activitat durant el curs anterior tindrà prioritat de plaça, la resta de places disponibles es donaran per ordre d’inscripció. Els i les alumnes sense plaça restaran en llista d’espera i se’ls avisarà tan bon punt es produeixi una baixa.
Si esteu interessats en que l’AFA ofereixi alguna activitat extraescolar i/o teniu alguna empresa, entitat o persona de contacte que la pugui realitzar, agrairíem ens ho poguéssiu comunicar. A vegades no podem oferir l’activitat perquè no coneixem qui ens ho pot fer.
Podeu contactar amb la comissió d’extraescolars de l’AFA, a través del correu electrònic: extraescolars.santmarc@gmail.com.
***Els horaris/grups que surten en aquesta taula són provisionals, es donaran els definitius quan s’hagin confirmat tots els infants inscrits i s’hagin pogut crear els grups.
A continuació, podreu trobar la informació de cada una de les activitats que es realitzen.
ÀNGLES:
Des de l’any 1991, Osona Idiomes utilitza una metodologia d’aprenentatge de la llengua anglesa que es centra totalment en la immersió lingüística. Els nostres professionals està format per persones nadius, filòlegs i mestres amb molta experiència, responen a un perfil totalment adequat per ensenyar la llengua anglesa d’una manera natural i amb l’objectiu d’anar introduint als alumnes en l’escolta, comprensió i la comunicació de la mateixa llengua.
METODOLOGIA
- Immersió de l’anglès a l’aula- Grups reduïts
- Entrega de programacions a les famílies
- Seguiment personalitzat de l’alumne
- Acompanyament mestre-famílies
- Informes i entrevistes amb les famílies
- Preparació d’exàmens oficials
ANGLÈS LÚDIC
L’anglès lúdic o Fun with English va dirigit a alumnes d’infantil, de 1r i 2n de Primària i està pensat per treballar l’activitat a través de tallers, els quals de manera amena, lúdica i divertida, l’alumne interactua amb la llengua anglesa mitjançant storytelling (explicant contes), games (jocs), songs (cançons) i arts and crafts (diferents activitats artístiques i manualitats). Tenim sempre present que el nen gaudeixi i alhora tingui contacte constant amb la llengua anglesa amb un programa amb uns continguts adaptats al nivell i a l’edat
ANGLÈS ACADÈMIC
L’anglès acadèmic va dirigit a Primària, Secundària i Batxillerat, i segueix una metodologia d’aprenentatge de la llengua anglesa que es concentra totalment en la immersió lingüística.
Pel que fa a Infantil (I3, I4 i I5), la nostra feina més important és que els alumnes puguin aprendre amb una immersió total de la llengua anglesa i sobretot amb ganes de passar-ho bé i comunicar-se a través del joc.
A Cicle Inicial (1r i 2n), es continua motivant a l’alumne per poder aprendre dintre d’un context d’immersió de la llengua anglesa, també amb activitats de joc i introduint ja totes les habilitats competencials de la llengua anglesa. (reading, writing, listening i speaking).
A Cicle Mitjà (3r i 4t) i Cicle Superior (5è i 6è) s’enfoca als alumnes per fer els exàmens Oficials de la Universitat de Cambridge i seguint les pautes estructurals i d’equivalència del Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües. D’aquesta manera l’alumne es pot presentar als exàmens oficials i així rep un certificat que avala el seu aprenentatge.
* Es farà una reunió informativa durant el mes de setembre per explicar la metodologia i resoldre els dubtes que pugueu tenir.
ROBÒTICA I PROGRAMACIÓ
La Robòtica la realitza l’empresa RoboTIC. Es treballa a partir de projectes en els que utilitzen peces LEGO per a construir petits robots, màquines simples i mecanismes diversos (engranatges, rodes i eixos, etc.) que són programats a través de l’ordinador per a generar moviments (girs, desplaçaments amb sensors, etc.). Per assolir aquesta fita es treballa en petits grups de 6 a 10 alumnes, de forma col·laborativa. D’aquesta manera potenciem la creativitat, el desenvolupament d’habilitats per a la resolució de problemes i la capacitat de treball en equip.
Alumnes de 1r a 3r: treballem la robòtica amb el Kit de robòtica LEGO WeDo. Aprenen a muntar petites màquines que funcionen amb motors i sensors. Per fer-les funcionar les han de programar amb un software especialment dissenyat pels més petits. També els introduïm en el món de la programació amb Scratch, aprenen a utilitzar l’entorn i a fer senzills programes. A final de curs, els oferim la possibilitat de participar en un concurs de Robòtica organitza’t per RoboTIC on tenen la possibilitat de posar en pràctica els coneixement treballats a l’aula.
Alumnes de 4t a 6è: treballem la robòtica amb el Kit de robòtica LEGO Mindstorms. Els alumnes aprenen a construir diferents màquines i robots que funcionen amb motors i sensors, després els programen perquè funcionin i siguin capaços de superar diferents reptes. També els ensenyem a programar videojocs senzills amb Scratch, per tal d’aprofundir en diferents tècniques de programació. A final de curs, els oferim la possibilitat de participar en un concurs de Robòtica organitza’t per RoboTIC on tenen la possibilitat de posar en pràctica els coneixement treballats a l’aula.
EXPRESSIÓ ARTÍSTICA
L’activitat d'expressió artística és un espai on la pintura, la música, la dansa, expressió corporal, els contes, el joc dramàtic ens acompanyen a expressar la singularitat de cada nen. Treballant en grup, en un ambient lúdic, cada nen podrà trobar la seva mirada singular. L'expressió artística és una forma de comunicar-nos amb nosaltres mateixos i amb l'entorn, ens porta a elaborar emocions, pensaments, sensacions d'una forma divertida.
L’activitat es basa en la vessant pedagògica de l'artteràpia. L'artteràpia és l'ús de les arts i les seves funcions (cognitives, comunicatives, catartiques, lúdiques, expressives i estètiques) al servei de la salut i el desenvolupament humà. L'artteràpia, uneix pedagogia, filosofia, pedagogia, ciències socials i de la salut i les diferents disciplines artístiques al servei del desenvolupament saludable de les persones.
En la seva vessant pedagògica, l'artteràpia té la capacitat d'unir pensament i emoció, fomenta la creativitat, autonomia i motivació per l'aprenentatge. Ens basem en que els nens feliços aprenen més i millor i en la importància de desenvolupar un pensament propi i la suficient seguretat amb ells mateixos per poder expressar els seus sentiments i punts de vista, entenent que són únics. També fomentem molt l'aprenentatge a través de l'escolta, el respecte i la curiositat pel que els poden aportar els companys des de la seva experiència.
Objectius de l'activitat:
Estimular la creativitat i els recursos expressius dels nens i nenes
Fomentar el sentit de pertinença dins un grup des de la seva singularitat, i per tant estimulem la seva confiança, capacitat empàtica, escolta i respecte.
Busquem potenciar les habilitats i potencialitats pròpies de cada nen a més de flexibilitzar-los per poder obrir noves potencialitats, sempre respectant el ritme natural del seu aprenentatge.
Que els nens puguin expressar lliurement a través dels diferents recursos artístics, ampliar les seves capacitats perceptives i expressives
Com es treballa:
Les activitats sempre es plantegen segons les necessitats que es van donant en el grup; així anem jugant des de la pintura, el teatre, la dansa, la poesia, la narrativa, landart, etc, i s’acaba aprofundint més en aquelles activitats que el grup necessiti.
El respecte i el no judici són essencials en la nostra forma de treballar. Entenem que el judici limita la pròpia expressió i la creativitat. Fomentant la ressonància, és a dir, veure el que m'interessa del que he aconseguit, el que he expressat i ressonar i valorar també el treball que cada nen ha fet. Mirar-ho amb curiositat buscant el que puc aprendre del que aporta l'altre nen, obre la creativitat i l'escolta, ajuda a la cohesió grupal i que tots ens puguem sentir part del grup, sentint que podem aportar i el que fem suma als altres.
La diversió i la tendresa, la mirada amorosa i comprensiva cap als nens és essencial en la forma d'acompanyar-los en el seu desenvolupament psicoemocional
Sempre iniciem l'activitat escoltant-nos, convidant a que puguin expressar com estan i què necessiten, realitzem una activitat creativa i tanquem l'activitat en cercle, on cada nen ens mostra el que han fet.
ORDINOGRAFIA:
Les noves tecnologies estan a l’abast de tots els nens i nenes formant part del dia a dia de totes les famílies.
L’ordinografia és una activitat en la qual s’aprèn els moviments correctes dels dits de les mans al teclat de l’ordinador per assolir la màxima velocitat a l’hora de teclejar.
Distingim dos nivells; depenent de la coordinació inicial de l’alumne; normalment és necessari un o dos anys per assolir un nivell.
Al Nivell Inicial d’ordinografia comencem treballant la repetició i la coordinació dels moviments de les mans per assolir la capacitat de treballar amb l’ordinador sense mirar el teclat.
Al Nivell Avançat introduïm un nou factor, que és la velocitat (mesurada en pulsacions per minut) en el tecleig. Això ho treballem a partir d’exercicis de velocitat, controlant el temps que tarden a fer-los. Els alumnes fan ús de taules i gràfiques on poden apuntar-se i controlar-se els seus propis resultats i evolucions durant el curs.
El curs d'ordinografia és composa per 11 lliçons. El temps estimat que tarden a fer cada lliçó és de 3 sessions, tot i així, com que els alumnes treballen amb el seu ordinador de forma individual provoca que puguin anar al seu propi ritme ajustant-se a les seves necessitats i nivells. que estan ordenades per trimestres de la següent manera:
PSICOSPORT
Activitat pensada per fomentar l'esport des d'edats ben petites per a tenir una vida activa i saludable, per això creiem que s'ha de conèixer gran varietat de possibilitats esportives, que alhora afavoriran a un bon desenvolupament de les habilitats motrius
Els principals objectius són:
Participar en la formació integral dels infants treballant les habilitats motrius bàsiques.
Fomentar el treball en equip i el respecte entre companys.
Conèixer diferents modalitats esportives i les normes bàsiques
PSICOSPORT: Adreçat a nens/es de 3 a 5 anys
Jocs cooperatius, jocs esportius, jocs tradicionals, danses
Objectius: Formar-se la imatge corporal i la pròpia identitat, construir esquemes d’acció i de pensament, adquirir competències amb el cos, explorar l’espai i els objectes, orientar-se en l’espai, sentir-se més segur/a i més satisfet/a a partir de les habilitats motrius conquerides.
Cos imatge i percepció: postura, equilibri, lateralitat
Habilitats Motrius Bàsiques: Caminar, córrer, saltar, rodar, reptar, gatejar i trepar, control d’objectes.
TRAIL
L'esport és imprescindible pel benestar i la salut de petits i grans. L'objectiu principal de l’extraescolar és iniciar i fer estimar als nens i nenes un esport tan maco com és "Córrer per la muntanya”.
L’activitat es farà principalment a l’aire lliure, perquè anirem als espais naturals que tenim més a prop de l’escola. Aplicarem la versió més lúdica d’aquest esport, prioritzant la cohesió de grup i que s’ho passin bé, perquè volem que despertin una gran passió pel trail running que faci que l’activitat física sigui un "hobby". Fent aquest esport aprendrem a respectar el medi, a competir, a guanyar i perdre, a respectar Als companys, a treballar en equip i molts d’altres valors que ja aniran descobrint.
JUGAREM! Perquè jugar implica divertir-se i descobrir. El joc motiva als nens, els torna actius en el seu aprenentatge. No espereran que algú els ensenyi quina és la millor manera per córrer, la millor manera per fer una baixada, etc. Sinó que n’aprendran pel seu compte. Jugant, crearem un ambient on els nens/es obtinguin un aprenentatge actiu. Aprendran perquè voldran aprendre.
APRENDREM! Tot jugant per les muntanyes i immersos dins la natura, aprendrem a competir, a guanyar i a perdre, a respectar el rival, a no fer trampes, a treballar en equip, etc. En definitiva, aprendran a ser millors persones. Aprendran que l’esport és diversió, que no és una “feina” i no es fa per obligació. Volem que aprenguin aquest concepte tant bàsic des de petits... Serà la introducció a un estil de vida no sedentari, on l’esforç hi juga un paper molt important. Aprendran a fer servir el seu cos inconscientment i, mica en mica, aniran refinant els seus patrons de moviment per ser més hàbils, àgils i eficients.
Com que volem fer-ne corredors de muntanya, molts dels jocs seran adaptats pel terreny de pujades/baixades per tal que desenvolupin per sí sols, adequadament i sense por.
COSTURA CREATIVA
En aquesta activitat es tracta d'aprendre a cosir, tot divertint-se i creant tot tipus de peluixos, clauers, titelles,... ja de bon començament amb les primeres puntades comencen a crear i això els motiva molt, de seguida van veient un resultat, i a mida que va avançant el curs van realitzant coses més complicades.
Qué fem al dia a dia d'una classe? A principi de curs jo els hi dono molt preparat perquè ells vagin aprenent a enfilar l'agulla, fer el nus, les primeres puntades i més endavant m'agrada ja que ells triïn el que volen fer, preparen el patró, el retallen, ho marquen a la roba i ho preparen per començar a cosir.
Aprofitem les dates assenyalades per fer les diferents creacions per Nadal guarniments per l'arbre, ninots de neu a partir d'un mitjó,.. per Sant Jordi fem roses amb tela, punts de llibres,..
Algun dia també es realitzarà estampació tèxtil.
OBJECTIUS
Fomentar la creativitat i la imaginació.
Desenvolupar la motricitat fina.
Conèixer els materials i com treballar amb ells.
Aprendre una mica el llenguatge bàsic, les diferents puntades,..
Enfortir l'autoestima, que aprenguin a valorar les coses que poden arribar a fer ells mateixos.
MATERIAL
Per realitzar aquesta activitat normalment els nens porten un costurer o una caixeta per portar les seves coses. El material bàsic que necessiten és: fil de cosir d'algun color, agulles de cap, agulles de cosir i unes petites tisores.
El tema del material més genèric com les teles, feltre, floca per fer els peluixos, ullets,.. es subministrarà per part de l’empresa organitzadora
NATACIÓ:
Curset de natació organitzat pels pares de cada curs interessat, l’AFA únicament fa d’enllaç entre els pares i la piscina perquè les famílies es puguin beneficiar d’un preu més econòmic pel fet de ser socis de l’AFA.
Els pares de cada curs organitzat seran els responsables de portar i recollir els nens a la piscina el dia i hora previst i acordat.
S’haurà de triar un responsable dels pares del grup perquè pugui fer d’enllaç entre els pares i l’AFA. Tot i que es crearà un grup de whattsapp per poder fer les comunicacions que facin referència al curset a tot el grup, és necessari que inicialment un pare/mare es faci responsable del grup perquè hi hagi un únic interlocutor amb l’AFA.
En el cas que algun alumne no pugui realitzar una sessió, els diners no es tornaran, només serà en el cas que tot el grup no pugui realitzar el curset que es buscarà una alternativa per tal de recuperar la classe que no s’ha pogut fer.
Actualment existeixen quatre grups de natació creats amb el CNVIC-ETB, I4, I5, P1 (1r) i P3 (3r). En el cas que ja tingueu un grup organitzat i voleu fer un curset, poseu-vos en contacte amb nosaltres a través del mail extraescolars.santmarc@gmail.com per poder demanar a l'ETB si tenen cap disponibilitat horària.
Si trobeu un altre club o piscina que us ofereix fer el curset de natació pel grup d’alumnes de l’escola que hagueu creat i a través de l’AFA pot ser més econòmic, poseu-vos en contacte amb nosaltres a través del mail extraescolars.santmarc@gmail.com per tal de poder-ho coordinar.
MATERIAL
Per realitzar aquesta activitat els nens hauran de portar banyador, gorro, xancletes, tovallola o barnús i ulleres (si el nen les vol). La resta de material el facilitarà l’ETB segons convingui.
GESTIÓ EMOCIONAL:
Centre referent: L’Estímul
Professional referent: Marina Masramon, Psicòloga Clínica Infanto-juvenil.
Col·legiada número
32779.
Perfil d’infants: No detectem cap perfil en concret, ja que volem recalcar la importància de que tots els infants puguin gaudir d’aquest taller. Volem que l’expressió emocional tingui el reconeixement que mereix i es pugui fer una atenció i educació precoç perquè tots els nens puguin tenir una base de bona salut mental i podem fer prevenció de trastorns mentals com l’ansietat i la depressió. És molt important l’atenció, validació i comprensió individual de les emocions de tots els infants per un bon desenvolupament psicològic.
OBJECTIU GENERAL:
Promoure el desenvolupament de competències emocionals en els alumnes de primària per a millorar el seu benestar emocional, social i acadèmic.
OBJECTIUS ESPECÍFICS:
1. Identificar i
expressar emocions de manera adequada.
2. Desenvolupar
l'empatia i la capacitat de reconèixer les emocions dels altres.
3. Gestionar emocions
negatives com la frustració, la ràbia i l'ansietat.
4. Fomentar
habilitats de resolució de conflictes i comunicació assertiva.
5. Promoure el
pensament positiu i l'autoestima.
METODOLOGIA:
El programa es basarà
en una metodologia activa i participativa, amb activitats pràctiques,
jocs de rol,
dinàmiques de grup, contes, teatre, música i tècniques de relaxació i
mindfulness.
PROGRAMA I CONTINGUTS:
Octubre:
Introducció a les Emocions
- Setmana 1: Presentació del curs, establiment de normes i creació d'un ambientsegur.
- Setmana 2: Identificació de les
emocions bàsiques (alegria, tristesa, ràbia, por).
- Setmana 3: Expressió d'emocions a través del dibuix i el teatre.
- Setmana 4: Diari emocional: aprendre a
reflectir les emocions per escrit.
Novembre - Desembre: Empatia i Emocions dels Altres
- Setmana 5-6: Què és l’empatia? Activitats per desenvolupar
l'empatia.
- Setmana 7-8: Joc de rol: Posar-se en el
lloc de l'altre.
- Setmana 9-10: Contes i històries per
entendre les emocions dels altres.
- Setmana 11-12: Tècniques de comunicació
no verbal.
Gener - Febrer: Gestió d'Emocions Negatives
- Setmana 13-14: Identificació de
situacions que provoquen emocions negatives.
- Setmana 15-16: Estratègies per
gestionar la frustració i la ràbia.
- Setmana 17-18: Tècniques de relaxació i
respiració.
- Setmana 19-20: Mindfulness per a nens.
Març - Abril: Resolució de Conflictes
- Setmana 21-22: Identificació de
conflictes comuns en l'àmbit escolar.
- Setmana 23-24: Tècniques de resolució
de conflictes.
- Setmana 25-26: Comunicació assertiva: expressar necessitats i sentiments de manera respectuosa.
- Setmana 27-28: Jocs cooperatius per
fomentar el treball en equip.
Maig : Pensament Positiu i Autoestima
- Setmana 29: Activitats per fomentar
l’autoestima i l’autoacceptació.
- Setmana 30: Pensament positiu i
afirmacions positives.
- Setmana 31: Creació d’un llibre de records positius del curs.
- Setmana 32: Reflexió i tancament del
curs: Què hem après?
AVALUACIÓ:
- Observació
contínua: Seguiment del progrés individual i de grup.
- Diari emocional:
Revisió periòdica dels diaris emocionals dels alumnes.
- Autoavaluació:
Sessions de reflexió personal a final de cada trimestre.
- Feedback dels pares i mestres: Reunions trimestrals per comentar el progrés dels alumnes.
RECURSOS:
- Materials de dibuix
i manualitats.
- Llibres i contes
sobre emocions.
- Jocs de rol i
escenificacions.
- Material
audiovisual.
- Fitxes i quaderns
per al diari emocional.
COL.LABORACIÓ:
- Coordinació amb els
tutors dels alumnes per integrar la gestió emocional a l’aula.
- Participació de les
famílies en activitats puntuals per reforçar els aprenentatges a casa.
PER AQUELLES FAMILIES QUE ENS HEU DEMANAT:
- PATINAGE: Us podeu posar en contacte amb clubpaticalldetenes@gmail.com
- VOLEIBOL: Us podeu posar en contacte amb cvcalldetenes@gmail.com - 609.601.997 (Júlia)
KARATE: Per alumnes de primària, de P1 a P6 (1r a 6è) dijous de 17 a 18h. Més informació Fesfit, Milo 606128745
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada